Sólové koncerty

Koncert pro jednu ženu a mnoho jejich hlasů – pomocí naživo tvořených  a postupně na sebe vrstvených vokálů vznikají spirálovitě se rozvíjející skladby.

Vystoupení bez instrumentálního doprovodu – jediným nástrojem je lidský hlas.

Z RECENZÍ:

“Zpěvačka” je přílis těsný výraz pro to, co dělá. Je hlasovou umělkyní. Metoda, s níž pracuje, je sama o sobě jednoduchá, ale to, co vzniká, je komplexní vokalíza, úchvatný a podmanivý vokální proud, v němž jednotlivé hlasy nahrazují tradiční instrumentaci (…). Jsem přesvědčen, že Ridina Ahmedová vytvořila zcela svébytnou kategorii.
Ken Hunt, F Roots Magazine (UK)

ZPĚVAČKA? HLASOVÁ ČARODĚJKA!
“Ridina Ahmedová zpívá bez doprovodu, improvizuje bez textu, jednotlivé melodické linky na sebe vrství do fascinujících kaleidoskopických útvarů. (€¦) Navíc odkrývá řadu překvapivých souvislostí, které vedou do Afriky, odkud pochází její otec, i k ženským hlasům Skandinávie.”

Petr Dorůžka, Reflex

“Mezi pestrými vrstvami své hudební zkušenosti prochází Ridina Ahmedová lehkou nohou a pevným krokem. Sametový a ohebný hlas, jakých je v Česku málo, prozrazuje i zpěvaččinu zálibu v blues i moderním popu a r&b.(€¦) Ahmedová je díky svému stylovému zázemí a kvalitě hlasu v těchto žánrech jako doma. Stejně jako špičkoví jazzmani navíc dokáže svým hlasem i beze slov vyprávět příběh.”
Petr Vizina, Lidové noviny

Teprve debut Hlasem naznačuje, jak velký potenciál v Ahmedové dříme. Celé album nedá ani na vteřinu vydechnout – Ahmedová se s hlasem mazlí, ohýbá jej, křičí, šeptá, štěká a střídá neuvěřitelné množství hlasových poloh a barev. Když k tomu připočteme invenční práci s melodií a vrstvením jednotlivých vokálních linek, nezbývá než smeknout. Muzika bez nástrojů je nuda? Ani náhodou, Hlasem je jedno z nejpříjemnějších překvapení poslední doby.”
Aleš Borovan, Hospodářské noviny

“Na závěr jsem si nechal album Hlasem, abych si mohl nadšeně potvrdit, že i u nás můžou vznikat mimořádné nahrávky s puncem osobnosti, svůdností nadžánrovosti, vybočující uměleckým výrazem zcela z hlavního proudu.”
Vladimír Kouřil, UNI